Ribert Kultur & Kommunikasjon tilbyr kurs, fra hvilke deltagerne kommer tilbake med faktiske ferdigheter, klarere forståelse av situasjoner de står oppe i , verktøy til å ta tak i kommunikative utfordringer, og ofte også med en forpliktelse, overfor seg selv, til å ta tak i vanskelige samtaler eller situasjoner på jobben eller i livet for øvrig. Kursene fordrer aktiv medvirkning, og deltagernes egne erfaringer blir vektlagt. Læring blir knyttet opp til de faktiske behovene kursdeltagerne har.
Kurs i Kommunikasjon og konflikthåndtering
«Problem og løsning?«
Effektiv og empatisk kommunikasjon – konflikthåndtering
Dette er et todagers kurs med fokus på ferdigheter og praktiske øvelser. Deltagerne skal oppleve å kunne takle hverdagen på en bedre måte når de kommer tilbake på jobben.
Innhold
Teoriinnspill |
|
Simuleringer |
|
Øvelser |
|
Last ned eksempel på kursprogram, eller les mer om kommunikasjon eller konflikthåndtering.
Kurset er nøyere beskrevet i artikkelen Hvordan håndtere vanskelige personer?.
Kurset kan tilpasses slik at det blir lengre, og kan også gjøres kortere slik at det nærmest blir et foredrag.
Kurset gjennomføres for en rekke organisasjoner. En variant av kurset kallt «Hvordan takle vanskelige personer?« gjennomføres bl a for Tekna.
Ta kontakt om kurs i kommunikasjon og konflikthåndtering!
Kurset «Ta ordet. Hva hindrer deg i det?»
Vi tenker at vi må finne ut av hva som hindrer deg i å ta ordet, for så, å fjerne hindringene. Derfor blir du invitert til en prosess hvor vi skaper trygghet i en gruppe, hjelper deg til å identifisere nettopp dine hindringer, og begynner utforskningen med å bryte mønstre.
Kurset tar utgangspunkt i dine egne erfaringer. Du vil før kurset bli oppfordret til å tenke gjennom, og ta med deg situasjoner du ønsker å takle bedre ift til å ta ordet. Innholdet i kurset vil altså bli tilpasset dine spesifikke behov.
Kurset «Lederen som balansekunstner mellom krav og støtte»
…om å være en trygg og tydelig leder som våger å stille krav til arbeidstakernes jobbutførelse …
Kurset tar, som de andre kursene Ribert Kultur & Kommunikasjon tilbyr, utgangspunkt i deltagernes egne erfaringer. Deltagerne vil før kurset bli oppfordret til å tenke gjennom, og ta med seg situasjoner de ønsker å takle bedre ift til det å stille krav, og samtidig gi støtte. Innholdet i kurset vil bli tilpasset deltagernes spesifikke behov, og punktene under er således veiledende;
«Lederen som balansekunstner mellom krav og støtte» gjennomføres for Utdanningsforbundet. Kurset vil kunne tilpasses for andre organisasjoner på forespørsel.
Ta kontakt om kurs i å stille krav og yte støtte!
Særlig tilpassede kurs
Ribert Kultur & Kommunikasjon vil, på forespørsel, kunne utarbeide, og gjennomføre kurs innen de fagområdene firmaet har kompetanse på. Det betyr eksempelvis: